Uči se na greškama
Nakon dugogodišnje međunarodne prosvetne karijere, Voren Bauers je nedavno stupio na dužnost direktora Osnovne škole u ISB. U razgovoru za BelGuest, gospodin Bauers objašnjava značaj istraživačkog obrazovanja i promenjenu ulogu nastavnika u današnje doba kada deca jednim “klikom” dolaze do saznanja.
Sa dvadesetogodišnjim iskustvom u obrazovnim sistemima Novog Zelanda, Indonezije i Vijetnama, da li možete istaći neke specifičnosti iz tih kultura koje mogu imati uticaja na osnovno obrazovanje u ISB-u?
Zajednička nit koja povezuje skoro sve škole u kojima sam radio, bez obzira na zemlju, jeste fokus na učenike i njihovo učenje, pri čemu deca uče u skladu s njihovim razvojnim fazama. Očekivanje uspeha je važno, ali mi uvek moramo da vidimo pojedinca u razredu, posebno one koji rade iznad ili ispod očekivanja. To znači da s budnom pažnjom negujemo različite veštine i talente koje pojedinci donose u našu školsku zajednicu.
Vaša karijera posvećena je istraživačkom obrazovanju. Možete li nam objasniti šta to znači za školski program?
Učenje zasnovano na istraživanju za mene ima smisla jer je u skladu sa prirodnom radoznalosti učenika. U okviru zadatog programa oni mogu istraživati područja koja ih zanimaju. Na primer, ako se u razredu uči kako migracija menja zajednicu, jedno dete može odabrati da se fokusira na savremene migracione obrasce, a drugo može biti više zainteresovano za istoriju. Oni podjednako uče veštine istraživanja, veštine pisanja i prezentacije, ali istražuju različite aspekte iste teme. To čini učenje zanimljivijim za dete jer ima izbor.
Pored digitalnih tehnologija, koja znanja i veština su važni za novu generaciju đaka?
Učenici danas imaju u rukama momentalni pristup informacijama i pritiskom na dugme nalaze činjenice. Naš posao kao nastavnika jeste da im pokažemo šta da rade sa tim znanjem. Mi moramo da da im omogućimo rad u grupama gde dobro komuniciraju i da, uz kreativno i kritičko mišljenje, samostalno rešavaju probleme. Od vitalne važnosti za učenje jeste da stvaramo okruženje u kojem učenici mogu isprobati stvari i praviti greške. Moramo naučiti našu decu da budu otporni i fleksibilni kada im stvari ne idu od ruke i da im pomognemo da se nose sa razočaranjem. Biti otvoren i biti sposoban da vidiš stvari iz različitih uglova postaje sve važnije u savremenom svetu prepunom brzih promena i izazova.
Šta očekujete da će biti vaš najveći izazov na mestu direktora osnovne škole u ISB?
Veliki izazov za svakog školskog lidera je uspostavljanje bliskosti sa školskom zajednicom i kulturom. ISB je vodeća internacionalna škola u Beogradu još od 1948. godine i prošla je kroz velike promene tokom 70 godina postojanja. Upoznavanjem istorije škole i kako se ona razvijala pomoći će mi u donošenju odluka o budućem razvoju.
Da li ste imali vremena da upoznate Beograd i Srbiju? Koji su vaši prvi utisci?
Ovde sam već tri meseca i svakog dana sam zahvalan što živim u tako interesantnom i lepom gradu. Uživao sam u upoznavanju različitih gradskih mesta gde može da se jede i mesta sa živom muzikom. Takođe sam uživao u istraživanju prodavnica i osluškivanju jedinstvenog žamora Beograda. Domaćini su bili izuzetno gostoprimljivi. Nisam za sada imao prilike da više upoznam Srbiju, ali se radujem upoznavanju ove zemlje koju sada zovem dom.
BelGuest
Foto:ISB
Social Network