Omladinska prestonica Evrope 2019. godine

Sledeće godine Novi Sad će biti obojen snagom i bojama mladosti Starog kontineta. U okviru OPENS 2019, najavljena je organizacija sedam međunarodnih konferencija i kongresa. Uz poznate muzičke festivale, omladinski sajam i bezbroj edukativnih i umetničkih radionica, priprema se i spektakularna  ceremonije otvaranja i zatvaranja.

„Novi Sad je na pragu da postane centar u kojem mladi vode glavnu reč. Jer, ako na mladima svet ostaje, naša je uloga i krajnji cilj, ne samo da se vodimo ovom izrekom, nego i da je sprovedemo u delo“, kaže za BelGuest, Vukašin Grozdanović, glavni koordinator OPENS-a.
Novi Sad je grad u kojem su mladi i do sada nalazili brojne mogućnosti da se ostvare u sferi obrazovanja, kulture, zabave, sporta… Poznat je po brojnim, posebno muzičkim festivalima, što je donekle i presudulio da Novi Sad i zvanično ponese titulu Omladinske prestonice Evrope 2019. godine.
„Titulu smo dobili na osnovu programa koji bi tokom tri godine trebalo da obuhvati preko pola miliona mladih ljudi iz čitave Evrope. Program je kičma OPENS-a, a osmišljen je tako da ga čini sedam stubova koji prate motivaciju od koje smo krenuli – a to je stvaranje prostora u kojem se slavi energija mladih, unapređuje njihova kreativnost, razvijaju ideje koje se dalje pretaču u političke odluke. Otud i stubovi programa pričaju priču, koja nas vodi od posticanja kreativnosti i inovativnosti kod mladih do jačanja kapaciteta omladinskih organizacija.  Naš tim je u prošloj godini konkursom izabrao 42 organizacije, koje sprovode pedesetak programskih aktivnosti. Ideja je da se na taj način ojačaju kapaciteti omladinske politke u Novom Sadu tako da, i po završetku OPENS-a, omladinskom sektoru ostanu snažne omladinske organizacije,“ kaže naš sagovornik.

OPENS u sinergiji s turizmom

Kako se očekuje da će naredne godine još veći broj mladih turista pohrliti u Novi Sad, to je i veliki izazov za turističke poslenike grada. Tim povodom zamolili smo Branislava Kneževića, direktora Turističke organizacije Grada Novog Sada, da nam kaže šta njegov tim sprema.
„Kada je reč o pripremama za ovu svečanu godinu, pored brojnih publikacija – a trenutno pripremamo oko 70 različitih tematskih publikacija, poseban akcenat smo stavili na publikacije za mlade, koje će biti prevedene na više jezika. Takođe, u toku reorganizacija sajta www.novisad.travel koji će na jednostavan način pomoći korisnicima da za vreme boravka u našem gradu pronađu što više sadržaja. U ovom trenutku pripremamo se i za brojne promocije koje nas očekuju na vodećim svetskim, kao i domaćim sajmovima. Spremamo i posebnu regionalnu zimsku kampanju. Tokom leta, u nekoliko termina, organizovali smo tri garantovane promotivne turističke ture na srpskom i engleskom jeziku, sa željom da, na zadovoljstvo turista, to i sledeće godine ponovimo“, kaže naš sagovornik.

Promocije u svim medijskim etrima

„Iza nas je sedmi po redu OPENS YOUTH FAIR, koji smo vrlo uspešno realizovali, ali sa promenjenim konceptom i brojnim novim saradnicima, stvoren je odličan osnov za sledeću godinu, što će biti i jedan od centralnih događaja OPENS-a. Pripreme za Omladinski sajam su uveliko u toku i veoma se radujemo brojnim sadržajima koje ćemo, kada je omladinski turizam u pitanju, predstaviti našim gostima kao i sugrađanima. Takođe, snimamo i promotivni spot koji će, uz nove publikacije, predstaviti turističku ponudu za mlade i koji će biti deo jedne velike kampanje koju ćemo sinhronizovati sa OPENS-om.
Za narednu godinu sigurno ćemo imati mnogo upita kada je reč o tzv. fam trip putovanjima, tačnije promocija destinacije novinarima i turoperatorima koji su i ove godine došli u naš grad u velikom broju iz UAE, Velike Britanije, Austrije, Kine, Slovačke, Rusije, SAD-a, Španije i okolnih zemalja. Radujemo se unapred svim turističkim uspesima našeg grada!“ zaključuje naš sagovornik.

Ohrabrujuće brojke

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku Srbije u Novom Sadu je, u periodu 1. januar – 31. avgust  2018. godine, ostvareno 298.317 noćenja, što predstavlja rast od 24,7% u odnosu na isti period prethodne godine.
„Za naš tim je vrlo značajan podatak da je tokom letnje kampanje koja je trajala od maja do avgusta, na društvenim mrežama ostvarena vidljivost od strane čak milion korisnika, a da je ostvarena interakcija od čak 4 miliona pregleda, sviđanja, komentara,deljenja. Kada je reč o poseti našeg web sajta, najveći broj upita dolazi iz Srbije, a na drugom mestu je Kina! U maju mesecu, više upita ka sajtu TONS-a je bilo iz Kine nego iz Srbije. Ovi podaci nam govore da u narednom periodu možemo da očekujemo još više dolazaka gostiju iz Kine. Interesovanja za naš grad takođe stižu iz Rusije, Nemačke,  Mađarske, Velike Britanije, Australije, Francuske.

Text: BelGuest
Foto: TONS
Više informacija: