Šta poneti iz Srbije
Brend Yeya rodio se iz ideje da se izradom autentičnih traka koje se tkaju na taftu i damastu, srednjovekovna ornamentika spoji sa modom. „Želja nam je da se kroz njihovu primenu u savremenim, nosivim i u isto vreme drugačijim odevnim komadima oživi i očuva lepota kulturnih baština Balkana”, kaže Jelena Atanasković, kreatorka modne marke Yeya.
Inspirisani zidnim slikarstvom i arhitekturom balkanskog srednjeg veka, Fantasia di Yeya odevni komadi šalju poruku o neprolaznoj lepoti kulturnog nasleđa. Iza brenda stoji Jelena Atanasković, Cetinjanka sa beogradskom adresom, čija je vizija, misija, motivacija i inspiracija ornamentika koja živi u svakodnevici. „Kulturna baština je naše ime i prezime, supstanca na čijim su korenima naši preci gradili i izgradili bit našeg postojanja. To moramo da naučimo da cenimo kako bismo bili srećni i svoji. Žena koja ima svest o tradiciji nosi Yeya modele. Kada sam prvi put videla moj model na ulici znala sam da svaka žena koja ga nosi mora da bude primećena, a oduvek sam osećala da su te žene one koje nose model, a ne model njih”, kaže nam Jelena.
„Obično, kada se pomene tradicija misli se na nošnju ili kostim. Zato je u stvaralačkom postupku važno naći onu finu meru između mode i tradicije. Brend Fantasia di Yeya želi da tradicionalni ornamenti postanu fashion. Puno je svetskih brendova koji se bave ovom tematikom i primenjuju ornamente ili elemente zaostavština u svojim kolekcijama, pa zašto onda, na ovom malom Balkanu ne bi to postojalo, a pripadalo samo nama?! Zanimljivo je, takođe, što koristimo samo manastirsku srednovekovnu ornamentiku, koja je zapostavljena pod pritiskom, na primer, pirotskog ćilima.”
Na naše pitanje kako je „pregurala“ ovu godinu i šta planira u budućnosti, Jelena nam kaže:
„Bila sam oduvek pristalica maksime da je najbolja reklama ona koja ide „od usta do usta“, ali me je ova teška godina naučila da više cenim online marketing i online prodaju, a što se planova tiče, godina koju polako ispraćamo potvrdila je istinitost izreke: ‘Planiraj da ti se Bog smeje’ .”
Social Network