Intervju – Pol Vejd pažljivo promišljene promene

Pol Vejd, pomoćnik direktora Britanske internacionalne škole u Beogradu, se pridružio ovoj ustanovi u septembru 2019. Za kratko vreme uspeo je da postavi temelje za neke inovativne modele u nastavi uključujući i reformu sistema ocenjivanja.

Pola Vejda smo upoznali jednog veoma uzbudljivog dana. Naime, BIS je tog dana bila domaćin inauguralne Konferencije Modela Ujedinjenih nacija, koja je okupila učenike iz više od 20 zemalja, koji su se obraćali u ime svih naroda Ujedinjenih Nacija. U svom uvodnom govoru, u kojem je pohvalio napore Kamerona i Najala kao članova Organizacionog odbora koji su svi do jednog činili učenici BIS-a, Pol je naglasio da je bitno ne samo znanje, već i sposobnost da se usmeno komunicira i razmenjuju ideje. Tokom intervjua smo saznali da se učenje kao i primena govornog engleskog jezika smatraju temeljnim principima kvalitetnog obrazovanja.

Već ste počeli da sprovodite neke značajne promene…

Naš sistem ocenjivanja je prilično tradicionalan, i pravo je vreme da se okrenemo savremenim modelima. Najveći broj škola u Velikoj Britaniji ne primenjuje tradicionalan način ocenjivanja, već se okrenuo ishodima učenja i postignućima učenika koji se prate u odgovarajućem vremenskom rasponu. Takođe, nastojimo da više koristimo tehnologiju u svrhu administrativnog deljenja informacija, ali najvažnije pravilo kojeg svako ko upravlja promenama treba da se pridržava jeste ono koje kaže da ne može sve da se uradi odmah i sada. Ako sam ja taj koji postavlja sva pravila, onda to ne valja. Ono što bih pre želeo da uradim jeste da otkrijem šta je to što ljudi žele, a tek potom da kreiram željene promene.

Pol Vejd je stekao diplomu pedagoga i nastavnika na Bredfordskom Univerzitetu u Jorkširu. Osnovna diploma mu je iz oblasti psihologije, koju je stekao na Velškom Univerzitetu u Bangoru; magistarske studije je završio na Institutu za obrazovanje u Londonu, na odseku specijalnog i inkluzivnog obrazovanja. Pre dolaska u Beograd, predavao je ili vodio škole u Velikoj Britaniji, Češkoj, Poljskoj i Rusiji.

Saradnja sa roditeljima učenika je nešto što želite da poboljšate…

Zaista želim da se posvetim roditeljima naših učenika, ne samo tako što ćemo ih zvati da prisustvuju različitim panel radionicama na temu kako bi trebalo podizati dete i pružati mu podršku, nego i tako što ćemo im pomagati da formiraju zajednicu unutar njih samih. Više od polovine naših učenika i njihovih roditelja ne živi u svojoj zemlji. Nemaju uvek mrežu prijatelja niti porodicu na koju mogu da se oslone, tako da nameravamo da organizujemo različite društvene događaje kako bismo im pomogli da se osećaju prihvaćenim i ukorenjenim. Pošto sam živeo na različitim mestima u svetu, znam koliko svakome znači da ima nekoga na koga može da se osloni.

U kontaktu ste sa drugim međunarodnim školama…

Otvoren sam za saradnju sa drugim obrazovnim organizacijama kako bih pomogao deci da dobiju što veće šanse u životu. Svestan sam toga da obrazovni sistemi iz svih delova sveta imaju mnogo toga da ponude jedni drugima i žarko bih želeo da postanem deo stručne razmene i zajedničkih istraživačkih programa sa kolegama iz Beograda i iz drugih zemalja.

Kako glasi Vaš pedagoški kredo?

Neprekidno težim tome da obezbedim najbolje moguće uslove za sve moje učenike, stavljajući u središte svoje obrazovne filozofije inkluziju, procenu učenja i visoka očekivanja. U osnovi, želim da svi naši nastavnici, svi naši učenici i njihovi roditelji veruju u potencijal svakog učenika, isto onoliko koliko i ja lično u njega verujem.

https://www.british-int-school.org.uk/

BelGuest