Etno hrana i kićeni licideri

//, Ukusi Srbije/Etno hrana i kićeni licideri

Etno hrana i kićeni licideri

Birani suveniri Srbije

Srpski narod je poznat po srdačnosti i po običaju da se svaki gost koji uđe u kuću dočekuje sa slatkim i vodom. A ako ostane kod domaćina i na obedu, trpeza se puni najboljim jelima. U duhu ove tradicije, Ethno food je osmislio niz proizvoda, koji nisu samo ukusni, već su i savršeno upakovani kao suveniri „s esencijama ukusa Srbije“. Među lepim suvenirima koji možete poneti, nalaze se i liciderska srca iz Vrnjačke Banje i svilene ešarpe studija Maruška.

Turistička organizacija Srbije posebnu pažnju poklanja promociji naših najboljih proizvođača suvenira. Predstavlja ih na Sajmu suvenira koji se održava u okviru Međunarodnog sajma turizma u Beogradu i pažljivo odabira proizvode koji se prodaju u TOS-ovim suvenirnicama na Trgu Republike u Beogradu i Turističkom komplesku Avalskog tornja. Želeći da našim čitaocima predstavimo birane suvenire pozvali smo Natašu Drulović, savetnicu Turističke organizacije Srbije za suvenirski program, da nam bude urednica ovog serijala. Nataša se sa entuzijazmom odazvala pozivu. Evo i njenih novih predloga.

Ethno food

Preduzeće Ulixes iz Novog Sada je još početkom ovog milenujuma osmislilo projekat pod nazivom Zemlja porekla Srbija. Ideja je bila da se, između ostalog, pokrene proizvodna linija izvorne hrane naše zemlje, te je tako osmišljene robna marka Ethno Food.
Ethno food je zapravo paleta proizvoda koja objedinjuju ukuse i duh Srbije: odabrani su izvorni specijaliteti od voća i povrća, sakupljeni starinski recepti koji su tokom generacija prenošeni s majki na ćerke, brižljivo proučene tehnologija pripreme. Tada je krenula proizvodnja koja je, takođe, utemeljena na tradiciji. Slatka, džemovi, ajvari… kuvaju se u šerpama i na šporetima koji se lože na drva – baš onako kako se to odvajkada činilo.

Slasni ukusi u ljupkom pakovanju

Danas robna marka Ethno food ima preko trideset različitih proizvoda: slatka od šumskih jagoda, šljiva, trešanja, borovnica, kupina; džemove od šljiva, kajsija, malina, žele od dunja… Na listi proizvoda nalazi se i jedan od najpoznatijih domaćih specijaliteta, a to je ajvar – gusto ukuvan namaz od crvenih pečenih paprika. Ethno Food ajvar se priprema u više varijanti s različitim skalama ljutine. Postoje blagi, blago ljuti i ljuti ajvar. U asortimanu se nalazi i proizvodi od šumskih pečurki. Ethno Food teglice nisu samo divan poklon već, budući da su svi proizvodi spravljeni od pažljivo biranih namirnica, čine trpezu bogatom i zdravom.

Licider na dar

Radionica za izradu liciderskih srca Licider na dar iz Vrnjačke Banje podigla je proizvodnju ovih tradicionalnih suvenira na jedan maštovitiji i viši nivo. Reč je o porodičnoj manufakturi koja je za kratko vreme postala jedna od najpoznatijih u Srbiji. Njen osnivač je Đorđe Petrović, zvanično najmlađi majstor ovog starog ali danas veoma retkog zanata. Samouk, počeo je da isprobava recepte, siguran da će vremenom doći do savršene recepture. Iako je uključen u kompletan proces proizvodnje, Đorđeva uža specijalnost je ukrašavanje srca, koje oslikava s lakoćom.  „Uživam u tome i sve ukrase koje vidite na srcima, uradio sam sam. Svaki dan ih oslikavam po nekoliko sati, a kada se radi o velikim narudžbinama moj radni dan traje ‘od jutra do sutra’. Srce je pre svega simbol života. Njime volimo, poštujemo, zahvaljujemo. Tako da je ono idealan poklon u svakoj prilici. Liciderska srca su radost za oči i dušu i nose dah tradicije“, kaže za BelGuest Đorđe Petrović.

Srca na modnoj pisti

Posebno je interesantna saradnja radionice s modnim dizajnerom srpskog porekla Džordžom Stajlerom, koji je liciderska srca iz Vrnjačke Banje odveo na svetske modne piste. Naime, Džordž Stajler je boravio u Vrnjačkoj Banji i veoma su mu se dopala šarena srca. Poželeo je da ih prikaže u okviru svoje modne kolekcije, što je i učinio. Tako su na Nedeljama mode u Holandiji, Londonu, Beogradu, kao i u drugim gradovima, prikazani modeli koji su, umesto veza ili drugih aplikacija, imali upečetljiva, nežna i slatka srca iz srca Srbije.

Beli anđeo na svili

Studio Maruška je već decenijama prepoznatljiv po unikatnim svilenim, ručno osikanim maramama i ešarpama. Ostajući dosledni svojoj prefinjenoj estetici i istovremeno inspirisani željom za očuvanjem tradicije, Studio je oblikova neponovljive modne detalje koji objedinjuju modne trendove i motive iz srpske istorije. Tako je Beli anđeo, freska iz manastira Mileševe, koja se ubraja među najlepša dela evropske srednjovekovne umetnosti, oslikan na svili. Ozareni lik Belog anđela mileševskog možete s ponosom nositi u Srbiji ili ga poneti u „beli“ svet.  Za svoju kreativnos i doprinos promociji Srbije Studio je poneo titutlu „Turističkog modnog brenda”.

BelGuest
Foto: Turistička organizacija Srbije
By |2018-11-11T08:46:39+00:00novembar 10th, 2018|Birani suveniri, Ukusi Srbije|0 Comments

BelGuest Magazin

BelGuest Magazine je turistički magazin visokog kvaliteta, koji izlazi u kontinuitetu od 2001. godine. Glavni partner nam je Turistička organizacija Srbije. Naš osnovni cilje jeste promocija turističke i kulturne ponude, kao i događaja u najvećim gradovima Srbije – Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Kroz tekstove, putopise i intrevjue pokrivamo širok spektar tema: od prezentacije kulturnog nasleđa, preko tematskih turističih ruta i izleta, sve do zanimljivih „sitnica“, poput odabranih suvenira, vina i hrane.

BelGuest Leto 2018